dinsdag 14 mei 2013

Gastcollege week 3


Naam:                  Paul Hogenberg
Functie:               Directeur
Bedrijf:                verzekeraar

Definitie van Innovatie is verbeteren 90%, veranderen 8% en vernieuwen 2%. Uit onderzoek is gebleken dat wanneer men het woord “innovatie” hoort  dat ze meteen  aan een nieuw product denken. Terwijl dat eigenlijk voor 2% meetelt. Innovatie gaat grotendeels over het verbeteren van producten. Het is een denkproces wat jaren duurt.  Voor al deze doelstellingen moet je creatief zijn, beschikken over kennis en verbeeldingskracht hebben. Alleen ideeën bedenken heb je niks aan, je moet durven om het toe te passen in het praktijk. Veel mensen hebben creatieve ideeën maar durven dit niet in het praktijk te brengen. Elke innovatie begint met een juiste vraag met een goede probleemdefinitie, het meest vernietigende actie is onze houding, je moet nieuwsgierig zijn. Je creativiteit in beeld brengen.

Het is de theorie van DENK-> KRIJG -> DOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten