Naam: Paul
Hogenberg
Functie: Directeur
Bedrijf: verzekeraar
Definitie van
Innovatie is verbeteren 90%, veranderen 8% en vernieuwen 2%. Uit onderzoek is
gebleken dat wanneer men het woord “innovatie” hoort dat ze meteen
aan een nieuw product denken. Terwijl dat eigenlijk voor 2% meetelt.
Innovatie gaat grotendeels over het verbeteren van producten. Het is een
denkproces wat jaren duurt. Voor al deze
doelstellingen moet je creatief zijn, beschikken over kennis en
verbeeldingskracht hebben. Alleen ideeën bedenken heb je niks aan, je moet
durven om het toe te passen in het praktijk. Veel mensen hebben creatieve
ideeën maar durven dit niet in het praktijk te brengen. Elke innovatie begint
met een juiste vraag met een goede probleemdefinitie, het meest vernietigende
actie is onze houding, je moet nieuwsgierig zijn. Je creativiteit in beeld
brengen.
Het is de
theorie van DENK-> KRIJG -> DOE
Geen opmerkingen:
Een reactie posten